فارسی فیلم

  • ۰
  • ۰

دانلود فیلم سینمایی Dune 2021

داستان فیلم، اقتباسی از رمان Dun نوشته فرانک هربت نویسنده آمریکایی داستان های علمی تخیلی است. این فیلم آمریکایی در ژانر علمی، تخیلی و حماسی به کارگردانی دنی ویلنوو ساخته شده است که در سال 2021 علاوه بر اکران عمومی در بستر سرویس Hbo Max نیز منتشر شد. فیلم سینمایی Dune دومین فیلم دنی ویلنوو است که داستان آن، اقتباسی از رمان های فرانک هربرت است.

عوامل فیلم

عوامل فیلم

کارگردان: دنی ولینوو

نویسنده: اقتباسی از رمان فرانک هربت

فیلم نامه نویس: دنی ولینوو،  اریک راث و جان اسبیتز

بازیگران: تیموتی شالامی، ربکا فورگسن، جاش برولیندر، اسکار آیزاک، جیسون موموآ، خاویر باردم، دیوید باتیستا، زندیا، استلان اسکاشگورد، شارلوت رمپلینگ و دیوید دستمالچیان

خلاصه داستان

داستان این فیلم در مورد فرزند خانواده ی اصیل است که وظیفه ی محافظت و نگهداری از با ارزش ترین عنصر کهکشان که به او سپرده شده است را دارد که این مسئولیت باعث دردسری هایی برای او می شود و در ادامه….

نقد فلیم

نقد فیلم

داستان این فیلم آینده محور بوده و تکنولوژی هایی را به ما نشان می دهد که امکان دارد در آن زمان به وجود بیاید البته این فیلم بر پایه ی داستان های اساطیر کهن الگو برداری شده و صلاح های جنگی استفاده شده در این فیلم بیش تر نیزه، شمشیر و چاقو بود و اما در این فیلم از تکنولوژی هایی مانند سپر هایی که دور انسان و سفینه می توان کشید و یا خود سفینه ها استفاده شده است که از روش ساخت آن ها، تکنولوژی و علم آن ها هیچ اطلاعاتی در فیلم وجود ندارد.

برای تماشای فیلم های سینمایی علمی-تخیلی کلیک کنید.

نکته دوم این فیلم اهمیت اسپایس (ماده ی ارزشمندی که نقش اول فیلم وظیفه محافظت از آن را دارد) در سفر های بین ستاره ای و میان کهکشانی است که اگر وجود نداشته باشد این کار مختل می شود و نشان می دهد که پیشرفت های علمی در آینده زیر سایه مذهب و جادو صورت خواهد گرفت.

ویلینو کارگردان فیلم Dune در این اولویت اصلی خودش را در این فیلم، معرفی جهان قصه قرار داده بود به عنوان مثال مک گافین، زود فهمید که باید اسپایس را به مخاطبین معرفی کند و درهمان سکانس اول به تماشای فیلم آموزشی نشسته تا اهمیت اسپایس را مخاطب درک کند و چون ماده ای بسیار با ارزش و بدون آن سفر های بین ستاره ای و کهکشانی امکان پذیر نیست. جدال آغازی از همان جا شروع می شود.

هنر کارگردانی ویلنوو در بازی گرفتن از بازیرن در صحنه های ایستا و غیر اکشن است که نشان دهنده دقت این کارگردان به جزئیات صحنه و فیلنامه است. این فیلم بزرگرین فیلم حرفه ای ویلنوو است که جاه طلبی های بی پایان یک مرد چهل ساله را در عرصه ی فیلم سازی نشان می دهد.

کلام آخر

این فیلم با تلفیق تکنولوژی، اسطوره های کهن، مذهب و جادو روایتی علمی تخیلی در باب آینده را به شما نشان می دهد و می توان این فیلم را در کنار فیلم های بزرگی مانند: آواتار و ارباب حلقه ها دید.

شما می توانید این فیلم را از سایت سینما دانلود کرده و نظرات خودتان را در مورد این فیلم برای ما کامنت کنید.

  • ۰۰/۰۸/۰۲
  • dsakjh jhgjkl

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی